torsdag 26 februari 2009

Gravidmage vecka 23!

Jag har nu gått upp 8-9 kg, vikten pendlar från olika dagar. Herregud, jag har ju fyra månader kvar, jag kommer att spricka!!! Men mamma var stor då hon väntade mig, min syster har haft stor mage under båda hennes graviditeter och jag kan ju tillägga att jag vägde 4,5 kg då jag ploppade ut och Peter vägde 4 kg när han föddes, så om jag är stor är ju inte så konstigt. Heller då inte så konstigt att man hela tiden får punka på cykeln :)

Har kollat lite magbilder i vecka 23 på nätet och såååå stor tycker jag nog inte att jag är ändå. Det beror ju på vem man jämför med. Och jag följer viktuppgången efter vad det står i graviditetsveckorna. Men nu kan det räcka med kg för ett tag, det är tungt och skitjobbigt att böja sig ner.
Bara för det så ska jag naturligtvis tappa allt jag håller i på golvet. Det är så att man kan börja gråta!!! Igår sa jag till Peter att en dag ska jag strunta i att plocka upp det jag tappar på golvet hemma över en dag, så ska vi se hur det ser ut på golvet när dagen är slut.
SOPTIPP, skulle nog jag vilja kalla det!
/Lilla tjocka Anna-Karin

1 kommentar:

Anonym sa...

DU är så himla fin gumman, du har verkligen fått en fin mage! blir avis, min mage sträcker faktiskt lite runt om inte undra på att jag fått ont i ryggen, ser det när jag jämför med din slanka rygg!! Men jag tycker att jag är fin iaf!