söndag 22 februari 2009

Nu har jag väl ändå överträffat mig själv?!

Igår hade vi Nettan, Mr Toan, Oliver och Robin och Johanna här på middag. Peter låg och vilade efter isfisket så jag började med maten. Jag gjorde fläskfilégrytan nästan helt själv, Peter kom in i köket lagom till kryddningen i slutet. Jag kokade ris utan att bränna det och så gjorde jag en sallad med isbergsallad, tomat, rödlök, citronpeppar och basilika, utan att skära mig.

Det blev en lyckad middag och tänka sig att det var jag som ordnat allt!!!

Idag ska min familj komma till oss för att fira Peter. Jag gick upp tidigt idag för att baka.
Jag har bakat chokladmuffins och syltgrottor alldeles själv och goda blev dem också!
Jag kommer bli världens bästa hemmafru tror jag :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina dom blev ....klart att du kan bara du vill *blink* svärmoran

Anonym sa...

Det var ju det jag sa! Du kan bara du vill och läser lite recept också! Peter kanske kan få lite mat ibland när du ska vara hemmefru! Han kan ju hoppas i alla fall!
Kram från mig!