torsdag 19 februari 2009

Jag hamrar och spikar, jag bygger en stua!

Igår var jag och Peter i stua en sväng. Vi skulle spika i lite spikar i panelen som de satte upp i helgen. Jag fick en egen hammare av Peter och han visade mig hur jag skulle göra.
-Du får inte spika så att hammaren slår i brädorna bara för då blir det fula märken, sa han med sträng röst.

Jag var försiktig och slog inte i brädorna en enda gång, dock böjde jag endel spik så att Peter fick dra ur dem igen och slå i nya. Duktiga jag!
Peter gick efter med något konstigt redskap och slog i det allra sista av spikarna och jag synade honom så att han inte skulle slå i brädorna.
Det gjorde han dock två gånger bestämt, och då stod jag där under stegen och skrek:
-Näe, Pappa!!! Inte slå i brädorna! Jag ser märken och dem lyser ända ner hit!!!

Peter var inte lika road som jag :)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha stränga akiz