onsdag 11 februari 2009

Italiensk middag med girlsen!

Igår var vi hemma hos söta Caroline. Hon hade bjudit hem alla oss girls på middag och vin.
Vi packade Johannas bil full med girls och så styrde vi färden mot Björkudden.

Caroline välkomnade oss och hon fick choklad, Solo-tidning, läppglans, Italienskt lantbröd och en trisslott av oss.
Hon bjöd på en välkomstdrink som var jättegod med mango, limesockerlag, mynta och sprite och så mangosprit i till dem som fick dricka alkohol.



Söta fröken Caroline.

Sedan satte vi oss till bords och det serverades en jättegod Italiensk middag. Först fick vi tapas.
Oliver, parmaskinka, salami, mozarella och tomatsallad, feta och tomatsallad, färsk sparris med parmesanost och hembakade matmuffins.


Oj, så gott det var!!!! Sedan kom huvudrätten in. Krämig svamprisotto med ruccolasallad och parmesanost.

Vi åt och åt och åt och pratade och skrattade. Tillslut var vi så mätta att Johannas och min mage började spricka inifrån kändes det som :)
Men då skulle Caroline servera efterrätten!
Jordgubbar i sås och mascarponeost i någon salig, härligt god blandning. Sååå otroligt gott!!!
Slurp!!
Tack snälla Caroline för en otroligt god middag och en jättetrevlig kväll!!!
Den här middagen blir svår att slå!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...vi kanske ska köra vår egen lilla "halv åtta hos mig" tävling??
Det var faktiskt bara jättekul att få laga lite mat till er..jag e bara glad ni gillade det!! Jag hörde nåt om Fians världsberömda spätta..det tar vi nästa gång! (eller felix berömda fiskpinnar) PUSS

Anonym sa...

alltså har ni inte kläder som ska tvättas eller golv som ska skuras..? bättre förr!

Anonym sa...

det där såg riktigt gott ut!!!

Anonym sa...

Behöver du hjälp? Ring Manpower

Anonym sa...

"Manpower" är min knäppa pojkvän Peter! Han är bara avundsjuk för att han inte fick så god mat som vi.... Girlpower!!!!!

Lille pappsen jag älskar dig.