lördag 21 februari 2009

Peters kalas!

Igår hade vi lite kalas för födelsedagsbarnet Peter som fyllde hela 34 år. Han säger att han är som ett årgångsvin som bara blir bättre med åren, jag sa att korken inte verkat vara tät så det smakar och luktar unk! Haha!

Johanna och Robin anlände först med ett jättelångt paket. I paketet låg det en flaska calvados.


Peter bjöd alla på en välkomstdrink.

Husvagnsfolket anlände också. De hade dock inte sina träningsoveraller på sig.
Så fina i deras nya mössor. De själva kallar sig för att vara ett lyxigt ryskt par. Ivan och Tatjana Petrov. Haha!

Mingel.

Peter fick jättemånga fina paket. En klippning på Åbergs av mig och en skjorta. En skärbräda och fina kock-knivar av Roy och Fia, Paolo Robertos kokbok "Mina fastrars mat", pengar och en fin sten som lyser av Virva och Tage.

Vi bjöd på smörgåstårta med öl, vin och cider till.

Och därefter bjöd vi på kaffe och stans godaste semlor från König/Holmgrens.

Peter öppnade calvadosen och bjöd laget runt. Gissa vilka som tvunget tackade nej.
Jag och Johanna :(
Vi hade en trevlig kväll med La Familia.
Ikväll kommer Nettan, Oliver och Mr Toan hit på middag och melodifestival.
Vi ska laga Nettans goda recept på gräddig fläskfilégryta. Men jag hoppas att de inte kommer :)
Vi vill ju helst att de ska åka in till BB så klart.
I morgon ska vi fortsätta firandet tillsammans med min mamma och pappa. Klockan 13.00 är de hitbjudna på fika.
Snacka om långfirande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va mysigt!!
Hälsa Peter och gratta i efterskott! Puss

Anonym sa...

Är faktiskt inte Nettans recept uttan Mr Toans recept... Men visst jag kan väl ta åt mig äran då... *flin*