söndag 15 februari 2009

Hjärtan och melodifestival!


Igår var det alla hjärtans-dag och Peter och jag firade den till melodifestivalen med en brakmiddag och mys.
Peter stod i köket och förberedde för maten och jag gick runt i hela lägenheten och tände massa ljus.

Peters kärlekspresent. En röd skål med godis. (och en svart finskjorta).

Min underbara gerbera som jag fick av min älskling........

......och så det här! En brakmiddag!

Helstekt fläskfilé med lufttorkad skinka och fyllning.

Jag drack så klart äppeljuice och Peter drack rödvin.

Förrätten, Toast och tomat-fetaost sallad med basilika. Man gnider brödet med en vitlöksklyfta, lägger på tomat, saltar med flingsalt och ringlar lite olivolja över. Mums!

Huvudrätten: Efter att fläskfilén stått i ugnen en lång stund tillsammans med grädde och buljong, var det äntligen dax att prova den nya maträtten tillsammans med en krämig potatisgratäng.
Så gott så jag dör. Tack fru Olin för receptet i din blogg!

Efterrätt, yoghurtglass med skogsbär och apelsinklyftor.
Proppmätta gick vi sedan till korgs och somnade sött i varandras armar!
Endast Junior var vaken!

1 kommentar:

Anonym sa...

javisst är det gott....