onsdag 4 februari 2009

Jag har kört punka på min cykel, IGEN!

Idag då jag skulle cykla hem från jobbet var bakdäcket nästan helt tomt på luft.
Jag trampade tungt hem och tog upp cykeln i vardagsrummet. Det här måste lagas bums!
Jag skrev ett sms till Peter för att förbereda honom på att samla kraft att ännu en gång laga mitt bakdäck. Alltid är det bakdäcket som det blir punka på!!!

Men idag vågade jag inte skriva att det var jag, så jag skyllde på Junior. Jag skrev att Junior hade fått punka på sin trehjuling och undrade om han kunde laga den :P
Det ville han. Snällaste pappan i världen!

Jag skrattade gott åt Peter då jag insåg att jag fått mekanikern i honom att komma tillbaka, nu när han annars bara är chef! Det var mig ett sant nöje att se honom skaka på huvudet åt allting och börja meka.
Men.....oj, lagningssatsen var slut!!!
Jag fick backa in min röv i bilen och köra iväg till en cykelaffär och införskaffa mig en ny lagningssats. Jag stod en stund och valde mellan den stora för 99 kr, som skulle räcka till för många punkteringar, eller den mindre för 39 kr som iallafall räcker ett tag.
Det blev den lilla för 39 kr, dumt val tyckte Peter då jag kom hem :)

Inte nog med detta, JAG fick laga maten idag också medan mekaniker-chefen mekade med min cykel. Peter fick välja mellan pytt i panna, stuvade makaroner och köttbullar eller en Felix färdigportion som jag så snällt lovade att jag kunde värma i mikrovågsugnen åt honom (som jag hoppades på att han skulle välja).
Han tittade strängt på mig och önskade lagad mat, så han valde stuvade makaroner den lilla skitgubben :)

Jag stod stolt vid spisen och såg hur bra jag gjorde allting, vågade to m lämna spisen en stund och gick ut till Peter i vardagsrummet och sa;
-Look, no hands!!!

Det uttrycket fick jag "äta upp" senare då makaronerna visade sig vara packade som klappgröt och köttbullarna var gyllensvarta, men vi smaskade i oss maten och det blev faktiskt gott!!!

De här händerna har inte gjort helt många knop under hela januari-månad, bara vänt på en massa papper och pillat lite i naveln, så det var jättekuligt att se de små korvfingrarna vara helt nerskitade igen av smuts och olja. Hihi, titta Tage, chefen mekar!!!

Efter maten kom syster förbi en runda och vi tog en kopp te och pratade bebisar.
Hon ska ju snart trycka ut sin lilla parvel och då blir jag MOSTER igen :)

1 kommentar:

Anonym sa...

haha vilken rolig historia! och kan man göra stuvade så kan man allt, det är fasen skitsvårt att få dom bra om man som sagt inte står där varenda sekund och vevar, å hur kul är det! smart att du inte lyckades perfekt med dom då hade du minsann alltid få stå med mat till chefen där hemma. hihi