måndag 2 februari 2009

Helgen.

I fredags gick jag hem tidigare från jobbet för att jag kände mig sjuk, förkyld, och fredagskvällen blev lugn med Let's dance och löksoppa.

På lördagen jobbade jag igen, mådde mycket bättre, men var fortfarande förkyld. På kvällen var vi bjudna på arbetarmiddag hos Virva och Tage. Vi fick bruschetta till förrätt, mustig gryta med potatis till huvudrätt, och till efterrätt fick vi glass från Baronens nya glass-ställe. Jordgubbsglass och citronglass, mums.
Vi hade en jättetrevlig kväll allihop. Tack så väldigt mycket för allt!!!

På söndagen åkte jag och Peter till Ikea, och där sprang vi på Virva, Tage, Johanna och Robin så vi tog en lunch tillsammans i restaurangen.
Jag och Peter kollade lite bebisgrejer och vi passade på att köpa ett lammskinn som de nu hade till extrapris, 259 kr.


Jag köpte videris i plast på Lagerhaus, älskar videkissar!!!


Och på Ikea köpte jag även lite småsaker som servetter modell annorlunda 19 kr, rosa förvaringsboxar 59 kr, saftkanna 19 kr, vas 5 kr, och ett 6-pack plastmuggar 9 kr.

I Ikea-shoppen köpte jag älgagodisar :)
Jag köpte även en ram att sätta in kopierade ultraljudsbilder i för att ge till min mamma och pappa i present, så efter Ikea åkte jag och Peter hem till mamma och pappa för att överlämna presenten och få en god fika med kaffe och ostkaka!!
Nettan och Oliver kom också hem till mamma och pappa en runda och fikade och sedan följde de med oss till stua. Peter och Tage har ju isolerat taket så vi skulle provelda för att se hur värmen höll och så passade vi på att koka lite löksoppa på kaminen.
MYS!!
Och värmen höll.... vi eldade upp stugan från 0,an till17 grader på den stunden vi var där.
Det blir nog kanon!

Trevlig helg! Nu är det ny vecka med nya hyss :)

Inga kommentarer: