onsdag 20 maj 2009

Tant-faster Akiz!

Igår var jag, Tant-faster Akiz, på premiärbesök hemma hos Bebb. Hon sov så skönt i soffan med Pappa Robin sittandes brevid när jag kom. Söta Johanna skiner som en sol och hela familjen är så fina tillsammans.
Nu är jag riktigt sugen på min egen lilla bebis, men jag är så glad och lycklig att jag får låna mina vänners bebisar så länge. I måndags fick jag låna Elton och Melina och i går fick jag låna Bebb och på eftermiddagen även Melina.

Johanna, Robin och jag satt och pratade och drack kaffe. Johanna ammade lilla sessan-bebb och jag kan faktiskt erkänna att det ser väldigt mysigt ut, samtidigt som jag tycker att det ser ut att göra ont. Aj, aj.

Grisen brevid (grisen till vänster alltså:), fick Bebb av mig och Peter på BB-besöket. Det är en skallra i grisen också.

Bebb och Gris!

Lilla, söta, underbara Bebb och Gris.
På eftermiddagen fick jag finbesök av Oliver, Melina och syster.
Vi gjorde en potatis-kasslergratäng och åt middag tillsammans, medan Peter var i stua med Tage och spikade upp fler lister.
Melina fick låna Junior/Junias saccosäck och hon trivdes så bra i den. Mobilen över skötbordet var också en höjdare, och att sova i Juniors/Junias säng gick också bra en stund.
Mina köp verkar fungera väldigt bra, så tack Melina för att du ger dem bra betyg!!!
-------------------------------------------------------------------------------
Idag ska jag möta min snälla mamma inne i stan. Vi ska luncha tillsammans.
Hon slutar tidigare idag, så då har vi ingen tid att passa efter lunchen.
Mor och dotter-lunch!

Jag vet inte vad som händer i mig just nu. Ena morgonen vaknar jag vid 04.00, för att nästa morgon sova ihjäl mig till 11.30. Jag är dock alltid uppe en runda vid 07.oo tiden, sedan sätter jag på en film eller ett avsnitt av någon serie som jag förljer och då somnar jag bums igen och sover i flera timmar till.

Jag får nästan panik när jag ser hur mycket klockan har blivit när jag vaknar, men jag har ju inga förpliktelser och inga tider att passa, så jag gör ju precis som jag vill. Kanske är det lika bra att passa på att sova när jag kan, för det är ju inte alltid som min kropp vill komma till ro med alla graviditetskrämpor och krypningar i benen. När Junior/Junia kommer blir det säkert heller inte mycket sömn. Nä, det är lika bra att passa på att sova när man kan!!!
Nu ska jag hänga tvätt! Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha Akiz du är rolig du, vilken tur att du skrev vilken gris du menade ,annars kanske man hade tagit fel och trott det var den till höger :-)
Skojar bara du är fin ...puss/kram svärmor

akiz sa...

:) hihi jag vet... ibland får jag till det !