tisdag 26 maj 2009

Fyr och gamla burkar!

Igår köpte Peter fyren som vi kikade på i helgen. Vi ville ha något som står på golvet vid soffan och av allt vi kikat på så var det fyren i blomsterhandeln vid Ö&B i Nybro som lockade mest. Det var 50 % på allt i butiken så vi kom billigt undan.


Jag gjorde iordning en tallrik med snäckor som jag hittade ute i snickarboa, satte ljus på och vips så blev det ett fint ljusfat.

Av syster fick vi en kasse med gamla plåtburkar, som farmor hade sina synålar i.
Lite kul med gamla burkar, de passade bra in i hyllan i köket. Som en liten lanthandel :)

Där satte vi även kaffeburken som Peter och jag grävde fram på loftet i höstas.
Och så hängde jag upp en gammal gardin i köksfönstret, som jag sytt om. Den får duga så länge.

7 kommentarer:

johanna sa...

sååååååååååå fint! jag vill oxå ha stua!

Tina sa...

Guud så fint ni har fått det! :) ser så himla mysigt ut! AVIS! :)

sara sa...

Va fint ni får det, så mysigt!!! Där får vi våldgästa sen med bäääs:) KRAM

akiz sa...

Ja koooom,alla milfar och bebisar får vara med :)

Anonym sa...

Så himla fint <3 <3
Virva

Tina sa...

Bra då kommer jag och hälsa på någon gång :) Vart är det den ligger nu da? ;)

akiz sa...

Tina, alltså vi åker ju dit tillsammans... då får du se vart den ligger... :)

vi kan ju sammåka...kram