torsdag 7 maj 2009

Lilla tjocka Anna-Karin har lilla tjocka Junior/Junia i magen!

Idag var jag på mitt återbesök på spec-MVC.
Ultraljudet visade att min moderkaka nu har flyttat sig från 13 mm till 36 mm från livmodermunnen. Jag är i stort sätt "friskförklarad" och jag kan börja leva ett normalt liv igen. Ska självklart tänka på det vanliga då man är gravid, såklart kan man ju inte garantera något, men ändå!!

Juniors/Junias fot är nu 7 cm sedan förra gångens 5 cm.
Bebisen följer sin kurva och allt ser normalt och bra ut.
Läkaren sa att efter mätningarna, så kommer vi att få en bebis runt 4 kg.
Hahaha, som sin pappa som vägde 4 kg vid födseln och som sin mamma som vägde 4,5 kg vid födseln. Något kön ville hon inte uttala sig om eftersom det inte syns lika bra nu som vid tidiga ultraljud. Konstigt tyckte vi, men så är det tydligen.
Peter och jag får snällt vänta tills bebisen kommer ut :)

Det var helt underbart att så tydligt få se de olika kroppsdelarna på bebisen och hur foten sparkade på skärmen samtidigt som jag kände en spark.
Åh, vårt lilla liv!

1 kommentar:

sara sa...

vad nderbart vännen :)