onsdag 6 maj 2009

Mammas penntroll är här igen.

Idag har jag varit hos Lotta på åbergs och fixat min utväxt.
Den här gången valde jag att göra mitt hår lite mörkare igen. Det sliter så att bleka och slinga håret, och jag känner för en lite mörkare look nu, men ändå blond. Låter det konstigt?
Iallafall så känns hela håret mörkare nu, som jag bad om, och jag känner mig nöjd med resultatet så länge det inte kommer fram en massa toner i guld. Det återstår att se efter några tvättar. Isåfall matar jag i silverschampo.

Mitt hår ser genast mycket friskare ut, och det är bra att ta det stegvis, om jag sedan vill ha en mörkare blond ton till hösten.
Jag har hört att håret kan bli tunt och skört efter det att man fött barn och då sliter det ju extra med blekning på det, dessutom kommer det nog inte att finnas tid till att springa stup i ett och färga en utväxt + att det är dyrt.
Nej, jag valde nu istället att sakta men säkert tona ner det ljusa till en mer natrurlig look.

Men känner jag mig själv rätt, så kommer jag säkert ha hunnit ändra mig 100 gånger angående min hårfärg fram till hösten.
Här är iallafall resultatet!




5 kommentarer:

johanna sa...

Så himla fint snygging, kul att du är nöjd. Svårt att se att det är mörkare, men jag ser att det är en mycket fin jämn färg!

akiz sa...

ja blixten ljusar upp det mer än det är ser jag :)

Anonym sa...

Du är jättefin gumman! Längtar efter att få se er fina bäbis:) Kram Annika

Nettis sa...

Fint gumman men som Johanna sa så syns det inte. Kan ju vara blixten men vi får väl se imorgon när jag träffar dig live.
På tal om skört hår så är det så sant så sant. Jag har ju mörkt hår nu och tjockt. Det går ändå av hela tiden. Har snart lugg ju så som den går av...

Tina sa...

Du blev jätte fin :) Krama