söndag 17 maj 2009

Nytt från Ikea och gräsklippning i stua!

Efter besöket hos Bebb, åkte jag, Peter och Virva till Ikea. Peter och jag skulle köpa fyra köksstolar till stua och lite andra småsaker. När vi handlat färdigt körde vi hem Virva och sedan åkte jag och Peter ut till stua. Peter började med att klippa gräsmattan och trimma slänten.
Gräset hade verkligen blivit högt nu, så det var verkligen på tiden att klippa gräset. Gräsklipparen som vi fick av pappa igår var jättebra och det blev jättefint i trädgården när Peter var färdig.



Jag fixade iordning på dass och så började jag med att skruva ihop köksstolarna.
Jag klarade av att skruva ihop en stol alldeles själv! :)

Vi hade köpt fyra sittdynor som ser ut som fårskinn, som vi lade på stolarna:


Min ihopskruvade stol höll jättebra, Tadaaaa!!!:

I fredags hämtade Peter hem fårskinnsfåtöljen från Ståhls möbler och jag provsatt den idag:

Så här fint blev det på dass efter att jag fixat iordning där inne med nya mattan från Ikea och lite andra grejer som vi hade hemma. En liten tvättho med tvål och handduk på ett litet träbord:


Självklart köpte vi lite leksaker till Junior/Junia också. En gosegroda, en koskallra och en babymobil till skötbordet:


Vi är jättenöjda med dagens inköp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint det blev ...vad fin fåtöljen är och alltihopa ,så jätte mysigt/Virva