söndag 31 maj 2009

Melinas dop!

Idag var det dop för Melina i Förlösa kyrka. Klockan 10.00 började dopet.

Men först skulle Mellie ha lite mat förstås! :)

Storebror Oliver.
Jag och Johans brorsdotter Marie var faddrar till Melina. Marie bar Melina.

Det var dubbeldop den här dagen, så det var en liten tjej till som skulle döpas.

Melinas dopsällskap.

Jag fick den äran att sjunga två sånger för min lilla solstråle. "Himlen i min famn" och "Älskade barn" hade syster valt. Idag var det svårt att sjunga, för jag blev så berörd, men jag fixade det bra iallafall.

Den roliga prästen döper Melina. "Anna Melina Sofia". Melina var så duktig hela dopet igenom. Hon bara tittade och lyssnade och såg så rofylld ut.

Här är mitt Fadderbrev.
Efter dopet åkte alla hem till familjens hus där dopmaten och dopkaffet serverades.
Melina fick ta på sig sin nya, fina klänning med vita spetstights under och en rosa rosett i håret. Hon var så fin!

Det bjöds på exotisk planka med potatissallad och bröd.

Det blev en härlig dag i solen.

Dop-presenter delades ut.

Oliver hjälpte sin lillasyster att öppna hennes paket.

Hon fick massor av fina presenter. Av mig, Peter och Junior fick hon en silverkedja med en nyckelpigaberlock i silver och en spöknattlampa som syster velat ha länge till Melina, men aldrig införskaffat.


Efter presentutdelningen serverades det kaffe och tårta, bullar och kakor.
Vi passade även på att gratulera vår kära mamma på morsdag och gav henne en morsdagspresent.

Lite senare tackade vi för oss och jag och Peter åkte vidare hem till Virva och Tage för att gratulera Virva på morsdag.

1 kommentar:

johanna sa...

vilken liten prinsessa så söt hon är lilla melina.