måndag 4 maj 2009

MVC- och kok-konster!

Idag var det våfflor till lunch som stod på menyn. Jag fick sällskap av min vän och gamla jobbarkompis Tina. Vi åt våfflor och pratade bebismagar, graviditet, förlossning och allt annat som vi nu har gemensamt. Hon beräknas föda till helgen! Spännande.
Kul att den där fikan äntligen blev av, tack för en trevlig dag Tina!

Vid 15.30 cyklade jag iväg till MVC.
Alla prover var toppen, jag följer min kurva utmärkt och bebisens hjärtljud var bra.
Junior/Junia ligger nu med huvudet neråt, men det är fortfarande rörligt.
Svullnaden var ingenting att oroa sig över, det är helt normalt och det är jättevanligt att man svullnar då det är varmt ute och då man är gravid. Skönt att höra!
Att jag hinkar i mig vatten är heller ingen fara. Det har varit varmt och förmodligen behöver jag mer vätska. Ingen graviditetsdiabetes eller havandeskapsförgiftning med andra ord.

På torsdag ska jag till spec-MVC för ett nytt ultraljud och nya kontroller angående min lågt sittande moderkaka. Det besöket väntar jag på med spänning! Hoppas, hoppas att moderkakan nu flyttat sig så pass att jag kan andas ut!

Peter och Tage har varit i stua ikväll och börjat med att lägga golven. Loftet är nu klart. Då är det bara hallen och vardagsrummet kvar! Duktiga ni är!!!!!
Jag har hängt tvätt, diskat, och lagat mat ikväll. Peter får även en matlåda med sig till jobbet imorgon. Jag hittade lite olika saker i kylen och frysen och lyckades kocka ihop en pastasås med kycklingfilé, paprika, lök, vitlök, broccoli, grädde, paprika-chili-cremefraiche och kryddor. Till det kokade jag bandspaghetti och gjorde varma vitlöksbröd i ugnen.

Jag slutar aldrig förvåna mig själv över mina talanger. Gott blev det också!
Jag kommer att bli en supermamma!

5 kommentarer:

Nettis sa...

Du får gärna göra matlådor till mig också för jag AVSKYR att laga mat själv.... Eller kan du ju alltid bjuda hem mig och min familj till dig varje dag när maten är klar. Vi kommer gärna!!!

Puss!!

akiz sa...

haha, det hade jag gärna gjort,men jag tycker ju inte heller att det är så himla kul att laga mat, jag är liksom tvungen ibland bara. särksillt då peter jobbar och sliter och jag bara går hemma. men visst kan jag väl bjussa er på mat nån dag!!!! scans-köttbullar? :)

Nettis sa...

Nä vi vill smaka av dina egna hemlagade kreaktioner, likt den där pastasåsen... Fast Scans köttbullar är ju väldigt goda de också.

Mamma sa...

Ja, ni är ju uppvuxna med mamma Scans köttbullar och pulvermos, köpebröd och burkmat - och ni har klarat er bra ändå!

akiz sa...

Men mamma, se så vi blev :)