onsdag 27 maj 2009

Heldag på stan.

Idag kom Melina och syster till mig tidigt. Vi tog en kopp kaffe och åt lite smörgåsrån, medan Melina satt i Juniors/Junias saccosäck och lekte. Efter kaffet tog vi en promenad in till stan. Vi gick och tittade i lite butiker och vid kl: 11.30 mötte vi upp mamma och gick till Cayenne och åt deras salladsbuffé med bakad potatis till. Melina charmade alla som satt runt omkring oss och åt. Jag hade henne sittandes gränsle över min mage som hon tycker är så kul. Hon är så glad hela tiden lilla Mellie, hon skiner verkligen som en sol och hennes ögon är så fina med de långa ögonfransarna. Inte konstigt att man smälter då man tittar in i hennes blå ögon och hon svarar med ett stort leende! Älskar dig, mosters sol!

Efter maten skulle mamma tillbaka till jobbet igen, så jag och syster fortsatte att kika i affärer. Vi köpte en morsdagpresent till en underbar mor, shoppade kläder inför dopet till syster och Mellie och jag hittade en kortärmad body och ett par baby-tights på Lindex till Junior/Junia. Jag hade rabattkuponger, så jag fick båda plaggen för bara 56 kr. Sedan tog vi en kaffe på mitt jobb och hälsade på snälla Leniz!

Kl: 15.00 hade syster tid för vaxning av benen, så jag och Mellie gick en runda själva på stan så länge. Melina sov hela tiden och jag fick öva på att köra barnvagn, shoppa och passa bebis samtidigt. Ingen konst alls om man får ett så snällt barn som Mellie!!
Sedan gick vi och mötte upp syster och så tog vi en promenad hem till mig igen.

En heldag på stan blev det alltså idag!
Tack för en trevlig dag mamma, syster och Mellie!

Inga kommentarer: