torsdag 14 maj 2009

Shopping för en fattig hemmafru.

Idag tog jag sovmorgon och när jag vaknade städade jag lägenheten lite.
Sedan åt jag frukost och så tog jag mig en promenad till mammas jobb i stan för att få låna hennes bil. På vägen in till stan ramlade jag in på Erikshjälpen och fyndade lite.
När jag fått bilnycklarna av mamma, så åkte jag och hämtade upp Johanna.
Sedan åkte vi till Media Markt och bytte min kaffebryggare till en ny.
Därefter åkte vi till Lindex i Giraffen och gick loss på reabebisplaggen. Jag hade en värdecheck där på 50 kr så jag behövde bara lägga till 19.50 kr för en brun body och ett par byxor. Perfekt!


På Erikshjälpen fyndade jag detta:

2 st nya små necessärer för 1kr/st. Bra att ha i skötväskan tex.

Ett örngott för 5 kr. Snuttefilt.

Ett påslakan för 20 kr........

....... Tadaaaaa!!! Så blev saccosäcken ännu finare!!
Hela kalaset på Erikshjälpen gick på 27 kr, och kalaset på Lindex gick på 19.50 kr.
Det har to m jag råd med :)

2 kommentarer:

johanna sa...

va fin sackosäcken blev, va der ett lite påslakan då eller hur stort är det?

akiz sa...

Det var ett påslakan som är lika stort som typ ikeas barntäcke som du och jag har....