fredag 29 maj 2009

MVC och studiebesök.

Idag var det dax att träffa min barnmorska igen för de vanliga kontrollerna. Järn, socker, äggvita, vikt, blodtryck, sf-mått, bebis hjärtljud och lite info.
Alla värden och prover var tipp-topp och hon sa att jag sköter kosten väldigt bra för jag har supervärden. Att ha så bra järnvärde nu så här sent i graviditeten är superbra!
Vi blev alltså mycket väl godkända jag och Junior/Junia.
Hon hade såklart inga garantier, men hon trodde inte att jag skulle behöva gå över tiden iallafall :)

Bebisen ligger med huvudet ruckbart neråt, så jag behöver inte skickas på någon vändning iallafall, som man annars måste om bebisen inte ligger med huvudet neråt i v 36.
Jag har fortfarande en hög mage, men hon sa att så fort bebisens huvud sjunkit ner mer och fixerat sig, så kommer trycket mot mina revben att bli mindre och då blir det lättare för mig att andas igen. Hon sa också att det kommer vara en stor bebis runt 4 kg och att det är en lång liten parvel där inne. Den breder ut sig och tar plats. Min lilla Heffaklump!!!
Nu är bebisen helt färdig också, och kommer de sista veckorna bara att lägga på sig hull, så i stort sätt kan bebisen få komma närhelst den vill nu. Den är färdigbakad!

Ieftermiddag ska jag och Heffaklumpen ta tåget till Nybro för att göra ett studiebesök på pappa-chefens jobb och kontor. Vi måste ju se hur han har det där han sitter och styr hela dagarna!
Klockan 13.45 går tåget och efter studiebesöket ska vi handla lite för att sedan styra färden till stua för en första övernattning och massa mys! Fläskfilén och revbenen ligger i kylen och väntar på att bli grillade. Ikväll ska firas att bebisen är färdigbakad och att stua nästan är helt klar (förutom alla andra 1000 projekt som vi har på g till nästa vår och sommar).

Åhhh, just nu känns allt så himla bra och jag är så lycklig. Hoppas jag får fortsätta att känna den här känslan ett tag till!!!!! Allt har ju varit så jobbigt innan, men nu kan jag nästan glädjas åt min mage fastän att den är gigantisk. Jag har ju inte så lång tid kvar nu!!!
Lilla Heffaklumpen, du är så efterlängtad!

2 kommentarer:

johanna sa...

skönt att allt är bra!!! skönt att min akiz mår prima d e du värd ! ha det så mysigt i natt =)

Wicke sa...

å vilket mysigt inlägg! :)