söndag 7 september 2008

Middagen på högsta volym!

I fredags var vi bjudna på middag hos Virva och Taggen.
Hela La' Familia var samlad.

Då vi skulle gå till bords sa Virva att hon hade gjort en liten bordsplacering, och på tallrikarna hade hon lagt små paket med respektive namn på till var och en.
Det var små söta böcker i paketen.
Vilken rolig, gullig och smart idé att göra en bordsplacering på.
Alla fick olika böcker med små, gulliga citat i.
Ett jag fastnade för var:
"Din vän är en person som vet allt om dig och fortfarande tycker om dig."
Den var fin.
Ett annat var tragisk:
"Om något bra händer dig, glöm inte att berätta det åt dina vänner för att irritera dem".
Haha, tragiskt.
Och det här var roligt och passade mig:
"Människor som säger att du inte kan köpa lycka, vet inte var de ska shoppa".
Hahahahohohohohahaha!

Det var en jättetrevlig kväll med vin och Youtube-klipp.
Som Fian skrev så blev det lite högljudt, men som försvar måste jag säga att jag har en liten hörselnedsättning på vänster öra, jag skriker hela dagarna på jobbet för att gamla människor inte hör och för att det är så bullrigt runt omkring, Virva är halvdöv hon med, och vinet gör sin sak. Då är det svårt att få ner volymen, särskillt när andra runt omkring en också dem pratar högt.
Dessutom tycker inte jag att någon annan behöver prata eftesom de ändå inte har något vettigt att säga :)
(Skojar bara!!!!)

Men sanningen är den att om det var högljudt där i fredags, var det bara som viskningar för mig om man jämför med talvolymen i min familj!!

:)

Inga kommentarer: