fredag 26 september 2008

Från 29-åring till 2'10-åring i Spanien!

Onsdag:Väckarklockan väckte oss klockan 01.00 natten mellan tisdagen 16/9 och onsdagen 17/9.
Väskorna var packade och vi lastade in dem och oss i bilen för en bilfärd till Skavstad där flyget skulle lyfta och ta oss till Spanien.
En vecka semester!!!


Uppe i luften bland molnen och morgonsolen.

Väl framme i Spanien mötte Virva och Tage oss vid vårt hotell och vi checkade in och sedan gick vi direkt till stranden. Tyvärr var det ganska molnigt men tillräckligt varmt för att ta en siesta på stranden.



Peter vid strandkanten.

Utsikten från min plats på badlakanet.

Med svullna fötter i sanden efter flygresan.

Efter några timmar på stranden och vila gick vi tillbaka till hotellet.
Upp med några öl och upp med fötterna på bordet för att få ner den nedrans svullnaden.

Vi bodde i gamlastan och restaurangerna och shoppingen låg tätt på gatorna. Mitt i gamlastan fanns det ett jättemysigt torg och där låg det en katedral. Vi gick in och tände ljus för lycka och framgång och för våra nära och kära.

För 20 cent fick man ett ljus och jag tände mitt för min farmor som gick bort i våras.

Sedan gick vi och åt en god middag och till efterrätt en goooood, fluffig glass.

Peter avnjuter en god, kall öl.

--------------------------------------------------------------------------------
Torsdag:

Nästa dag var vädret bättre och vi tog på oss bikinisarna och badbyxorna och masade oss ner till stranden.

Sedan gick vi till en bar och delade på en kanna Sangria.

På kvällen åt vi middag på en jättemysig restaurang bland palmer och ljummen sommarkvällsvärme.


Girls in the city!
-----------------------------------------------------------------------
Fredag:
Min stora dag, min födelsedag och ett år klokare.
Efter en stadig frukost med croissanter, ost och marmelad gick vi till stranden och vädret var bättre än någonsin. Full sol, klarblå himmel och underbart sällskap. Kan födelsedagen bli bättre? Sms-grattishälsningarna haglade in och på stranden fick jag en liten present av Virva och Tage. En svart, salt snoppklubba med ögon. Hahaha!
Vi tillbringade hela dagen på stranden med öl, mat och snacks.
Sedan gick vi till hotellet och gjorde oss i ordning för att fira min födelsedag med tårta, champagne och presenter.

Av Fia, Borat, Johanna och Robin fick jag DKNY gröna äpplet-parfymen och Hypnose mascara från Lancome som jag önskat mig, och antirynkkrämer, som Fian instruerar mig i. hahaha!

Av Peter, Virva och Tage fick jag en ny, fin, jättebra mobiltelefon som jag blev jätteglad för.
Tack för allt!!!!


Sedan gick vi till ett mysigt ställe där vi åt värdshusmat. Peter åt kanin och jag åt grillspett! Häftigt ställe med god mat. Till all mat i Spanien serveras det pommes och det är vi måttligt trötta på nu.



I gamlastan fanns det ett hus där det växte meterlånga kaktusar. Häftigt att se.

Efter värdshusmiddagen gick vi vidare till en bar där vi drack drinkar och Tage köpte rosor till oss damer.


Jag fick en specialdrink med hula hulaband runt och ett jättesugrör! Pina colada!
Tack för en underbar födelsedag!!!!! Saknade min familj men jag hade det toppen med La' Familia!!!!!!!!
---------------------------------------------------------------
Lördag:

På lördagen tog vi tåget till Barcelona för shopping och sightseeing.


Grabbarna drog till den stora fotbollsarenan medan vi tjejer shoppade loss inne i city.
(Bilden är lånad från Fias blogg).
Vi hittade en butik som var som i "Sex and the city". Massor med fina kläder, smycken och skor
Jag blev helt såld!!!
Jag hittade ett par supersnygga pumps för 140 kr. Dock inte i denna butiken.
På kvällen tog vi tåget tillbaka till Calella där vi bor och gick ut och åt en god kvällsmiddag med stor dryck!!


-Liten eller stor coca-cola, undrade sevitrisen.
-Stor tack, sa vi, och det blev stort!
-----------------------------------------------------------------------------
Söndag:

På söndagen var det fint väder igen och vi gick till stranden.
Hittade en fin leopadsten.







Vi hade en härlig dag på stranden och fotade en massa. Sedan gick vi till Virva och Tages hotell och badade och solade vid poolen.


På kvällen blev det middag och någon öl.
----------------------------------------------------------------------------------
Måndag:

På måndagen blev det shopping hela dagen i Calella och vi åt värdens godaste munkar med vaniljfyllning.
Jag shoppade en skinnjacka, klocka, t-shirt, presenter till familjen, och en parfym till Peter. En liten kärlekspresent i vardagen!
På kvällen var det dax för några öl och jag gjorde misstaget att dra i mig en vinare som var 13,5 %-ig, är van vid 7%, så den kvällen blev jag lite lurig, annars var det ganska lugnt för min del med alkoholen på denna resan. Eftersom jag inte dricker öl så tog jag läsk eller vatten om dagarna till maten.
Robin och jag tävlar i vem som har bäst pusstrut!
----------------------------------------------------------------------------
Tisdag:

På tisdagen var den kallaste dagen, endast 18 grader, så vi tog tåget till lloret och gick och strosade på gatorna. Vi åt middag på Orientexpressen där servicen var på topp.
Vi hade hela övervåningen för oss själva med en egen servitör som passade upp på oss.
På kvällen gick vi till det mysiga torget hemma i Calella och delade en kanna Sangria och såg på fyrverkerierna som haglade över staden. De firade någon helgdag i Spanien i dagarna 5 och denna kvällen var det avslutning på firandet.
Vi hade en jättemysig sista kväll och jag fick en väska av Peter att ha som handbagage.
En miniresväska!!!! I den fick jag plats med allt jag shoppat så jag kunde ta med det hem till Sverige! Tack min älskling!!!


-------------------------------------------------------------------------------
Onsdag:
På onsdagmorgonen kom det en taxi och hämtade oss redan klockan 07.45.
Flyget gick klockan 10.05 och så var semestern slut.
Vi var hemma i Kalmar vid 18-tiden.
Jag har haft en underbar semester med La' Familia, trots att jag nu blivit sjuk!
Tur i oturen att det kom nu och inte där nere!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka fina bilder du har tagit ,vilken tur att vi har en s``n bra papparazzifotograf med oss .....krya p`dig syns snart ...vi gor stan i kv`ll det ar ju sista kvallen for oss ...virva o tage