onsdag 28 januari 2009

Vår bebis!

Åhhh, det var så fantastiskt att få se vår lilla Junior! Junior är 13 cm lång och beräknas att komma den 29 juni, alltså en dag senare än det var sagt från början.
Allt var bra och normalt, hjärtat slog och ryggraden var fin. Två armar och två ben, ögon, näsa och mun. Allt såg bra ut!

Barnmorskan hade lite svårt att få till bra bilder för Junior rörde sig så mycket, och han undrade om jag inte kände hur bebisen höll på att buffa där inne. En vild liten bebis.
Han var tvungen att peta på magen för att få Junior att vända på sig lite, så att han skulle kunna komma åt med kameran på de ställen som han ville se. Hahahaha, Junior har redan egen vilja :)

Jag har mest varit orolig över att det skulle vara tomt där inne i magen, men det var det inte.
Det var heller inga tvillingar, tack och lov! Och det är ett friskt barn så långt man kan se nu iallafall, och det är ju huvudsaken!
Jag fick ta mitt finger och peta på magen och då såg man på skärmen hur huden buktades in och rörde fostrets rygg. Hur coolt som helst! Peter fick också prova!

Jag har blivit tokigt genomförkyld bara och det känns inte så bra.
Jag hatar snor! Jag vill ju inte ha en liten snorunge heller, hihi.
Men nu kan jag sova gott och njuta av att jag har en liten skrutt där inne och jag har bildbevis på det!!! LYCKLIG!!!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

jaaaa gud va kul att ni fått se er lilla skutt det blir verkligen så himla mer verkligt. puss på er

Anonym sa...

grattis va skönt att allt va bra kram lena

Jonas Franzen sa...

Jag tycker att han påminner lite om Peter. Så där lite mörk under ögonen och så...

Anonym sa...

tack tack... ja det e verkligen skönt att ha fått se bebisen...

Jonas, det är du som varit i sydafrika ett halvår, inte jag :)

Anonym sa...

verkligen kul, grattis