måndag 26 januari 2009

Matlagningsförsök!

Jag tyckte synd om Pappa -chefen som bara jobbar och jobbar, så jag gick ut i köket och började förbereda matlagningen.
Vi hade en fläskfilé, vattenkastanjer och minimajs i kylskåpet, och lite wokgrönsaker i frysen, och så ris och cocosmjölk i skafferiet.
-Mums, det här kan bli grejer det, tänkte jag!
Jag började att strimla fläskfilén och fräsa den i pannan och så kokade jag riset, sedan förberedde jag alla wokgrönsaker och då kom Pappa-chefen innanför dörren!
Jag välkomnade honom med ett;
-HJÄLP!!!!
-Vad gör du, undrar Pappa-chefen.
-Försöker laga mat, svarar jag.
Då tyckte Pappa-chefen att jag var duktig men han skrattade lite åt mig.

Jag är helt vilsen i köket!!! Men maten blev kanongod!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha va söt du är duktig flicka!

Wicke sa...

Hej söt! Här kommer ett tips!
http://www.lovelymama.se/default.aspx puss puss!