torsdag 29 januari 2009

"Mitt första album".

Faster-Fia gav oss ett jättegulligt album till bebisen i julklapp.
Det var en jätterolig variant av ett "första album" med massa kul grejer inuti.

Idag har jag börjat med att fylla i albumet lite.
Jag har jag klistrat in lite ultraljudsbilder och så har jag skrivit om hur mamma-Akiz och pappa-Peter träffades. Men jag kan ju gärna inte skriva om hur jag plockade upp Peter i Nybro och packade in honom i min mammas och pappas bil och körde iväg med honom över halva Sverige, för att sedan ligga i bagagen och "sova" en vecka och dessutom ha en presenning över bilen för att få lite privacy, som dessutom ett par nyfikna pensionärer lyfte på så vi vaknade av att två ansikten var tryckta mot rutan och stirrade på oss :)
Några år tidigare hade det to m varit ett mord på just den parkeringen som vi sov över på.
Nä, lite cencur får det bli!

Man skrattar gott åt det som står förtryckt i albumet.
Tex:
Mamma gick upp.... kg under graviditeten.
Pappa gick upp.... kg under graviditeten.


8 kommentarer:

Anonym sa...

hihi så fiiiiint! ska bli spännande att se vart d slutar PAPPA gick upp ...kg! hihi se vem som vinner av pappa robin eller pappa peter

Anonym sa...

Pappa Robin ligger dock minus fortfarande ;)

Anonym sa...

vad fint, var har hon köpt den boken? vill ha en sån till Elton....

Anonym sa...

Eva, jag vet inte men jag tror boken finns i en vanlig bokhandel i stan..... men jag kan fråga henne nån dag då jag träffar henne...man ser ju inte röken av henne nu när hon bara gosar med hund och är kär... :)

Anonym sa...

plastade du in ultraljudsfotot innan du satte in det??? Bleks jättefort annars.

Anonym sa...

anonym, jag har de riktiga bilderna på kylen, jag tog kopior i kopiatorn och satte in i albumet.
Tack för tipset!!!! kram

Anonym sa...

man kan plasta, men INTE laminera in ul-bilder... de förstörs av värme....

Anonym sa...

jag har lagt dem i en plastficka, funkar det????
Akiz