tisdag 1 september 2009

Två dagar har gått.

I söndags var vi i stua en runda och klippte gräset. Jag städade lite i stua och Virva passade Alven.
På söndagkvällen såg vi en film och tog det bara lugnt.

Igår, måndag, var jag hemma hos Johanna och Nouvelle en runda. Vi åt lunch tillsammans och sedan tog vi en promenad in till stan och tog en kaffe på König. Vi tog en runda på stan också, men jag hann inte köpa något för jag var tvungen att möta upp Peter. Vi skulle åka och kika på möbler till nya lägenheten. På EM såg jag en så söt liten lapp i en ram, Så här stod det på lappen:


Så gulligt!!!!!!!

Alva ville också kika på möbler och inte sitta i sin bilstol. Mysigt att få komma upp och gå lite.
Vi hittade ett matsalsbord på Rum som vi nu har köpt. Det får stå kvar på Rum en vecka till, tills vi fått nycklarna till vår nya lägenhet.
När vi kom hem kom min mamma och pappa och hälsade på. Jag bryggde kaffe och så fikade vi lite. Mamma satt och lekte lite med Alva, som varit ganska gnällig och trött hela dagen efter en knölig natt med magont, och det var tydligen jätteintressant med mormors fingrar och händer :)

När mamma och pappa åkte hem gjorde vi kvällsmat sedan gick vi och la oss.
Vi fick dock ingen kvällsro, då någon IDIOT bestämde sig för att börja borra i betongväggarna klockan 23.30 en måndagkväll. Hoho, hur tänker man då????? IDIOT!.....och Alva som äntligen kommit till ro och somnat. Skönt att vi snart flyttar!!!!

Alva somnade som tur var om och så sov hon till klockan 05.30 idag. Sedan somnade hon om och vi sov ända fram till klockan 10.00, så underbart skööööööööööönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej känner igen denna söta skylt och det är på Severins den står :)