lördag 19 september 2009

Alkohol, nej tack.

Jag har inte druckit alkohol på över 9 månader nu och jag har sagt att jag nog aldrig mer kommer att göra det igen heller. Jag blir så dryg när jag dricker alkohol, blir bakis och trött och det har varit så skönt att slippa alkoholen och jag har inte ens saknat den. Jag kan inte dricka sprit för då blir jag 14 år, cider smakar för sött, öl är äckligt och av vin blir jag trött. Jag vet att jag får ta något glas vin nu igen, men nu har det blivit en grej, JAG TÄNKER INTE!!!! (Jag vet att jag förmodligen inte kommer att vara nykterist resten av mitt liv såklart, men just nu har jag inte lust att dricka även fast jag får.)
Och eftersom att jag blir "på gasen" av alkoholfritt vin så kan jag ju lika väl dricka det, och slippa bakfyllan, eller vad säger du Fia? Haha! (Vi två blir nämnligen"fulla" på alkoholfritt vin).
Men hoho, att stå och hälla ut spriten var väl kanske ändå att ta i ;)


"Alkoholmissbruk"
(Flera år gammal sprit åkte i slasken efter flytten).


1 kommentar:

Fia sa...

saken är att jag tyvärr blir bakis av det där alkoholfria pisset, blir inte du? Låg hela dagen i soffan med Roy igår och var lika dålig som han. Antingen är det vinet och då kan man lika väl dricka med alkohol i (sen när bebis är ute) och bli snurrig :) eller så är det Roys utandningsluft när vi sover som gör mig bakis!