tisdag 8 september 2009

Milf-fika och sista mammablönken!

Igår serverade jag den sista mammablönken (mamma-mjölken) som jag hade pumpat ut kvällen innan. Alva smaskade i sig den i ett vips. Lite sorgligt känns det att inte kunna ge min mjölk mer, men sammtidigt känns det skönt. Jag ville ju inte ens amma från början, men gjorde det för hennes skull och nu har hon fått min mjölk i 2 månader, duktiga jag! Lite fick jag ju som jag ville ändå. Dock blev det tillslut via flaskan då.
Men jag ser det bara från den positiva sidan. Jag hade ju så ont i mina bröst redan innan, så att kunna pumpa i min egen takt var bara skönt. Men det hade ju varit smidigare om den lilla damen hade velat ta mina bröst.

Hon tog både napp, flaska och bröst ett tag. Det hade ju varit det allra bästa om det hade fortsatt så. Jag ville ju inte sitta fast i mitt barns mun hela tiden, jag var rädd för smärtan att amma och jag ville kunna få avlastning med matningen när jag kände för det och så blev det ju också tillslut.
Jag är nöjd, Alva är nöjd och BVC är nöjda. Alla är nöjda!!!

Sista mamma-blönken

Efter frukosten gick vi hem till Johanna och Nouvelle på Milf-fika. Alva var jätteglad att få träffa alla bebisarna och mammorna igen.


Haha, observera Alva i mitten med sprattlande ben rätt upp och ett jätteleende!!!

Kusinerna Nouvelle, Alva och Melina.
Tack för en trevlig förmiddag!!
På kvällen packade vi lite till och fixade inför flytten. Sedan blev det läggdax. Den här kvällen utan att pumpa innan sänggåendet.

3 kommentarer:

sara sa...

Mysigt....jag måste vara med nästa ggn...eva sa att det skulle va hos henne..har ju missat alla ggr jue:/ KRAM vännen

Anonym sa...

ohhh sòtaste lilla alven .saknar er /tage o virva

Fia sa...

Jag blir trött av att bara se bilderna på era milf-fika-träffar. För många barn för min smak!