onsdag 16 september 2009

Och så äntligen gick flyttlasset till Ängö!

Oj, oj vad vi har haft fullt upp med flytten. Jag vet inte hur mycket saker vi har egentligen, men en sak är då säker, det kommer att dröja innan vi flyttar igen kan jag säga :)
I tisdags fick vi nycklarna till nya lägenheten, så jag och Peter började med att köra några flyttlass i vår bil. Johanna och Robin passade Alva. På onsdagen satt jag och grät i soffan hemma på fabriksgatan samtidigt som jag tittade på all kaos och inte såg någon ände på någonting. Vi hade ju redan flyttat en miljard lass kändes det som och ändå så var det så mycket kvar och Peter jobbade.

Min söta syster kom med sin kombi och så tog vi och körde några lass. Johanna kom också och hjälpte till. Vi turades om att bära och passa bebisar (Melina, Nouvelle och Alva) och det gick jättebra. Johanna sprang och köpte några pizzor och så hade vi vår första lunch i nya lägenheten i all kaos. Bebisarna var så snälla och duktiga och bara låg på filtar på golvet och jollrade och lekte med lite leksaker. Så här såg det ut när vi Milfar satte igång med flyttbestyren när killarna jobbade:



På torsdagen var Peter ledig och vi drog igång med det stora flyttlasset. Alla i familjerna hjälpte till och tillslut var vi klara, allt var överflyttat till Ängö. Tack som tusan allihop!!!!!!
Skönt, men nu hade vi en ny kaos. Lådor och möbler överallt och vart ska vi ha allt?! Men det är bara kul att få inreda ju, det var nu det roliga började. På fredagen fortsatte vi med att packa upp och likaså hela helgen. Nu har vi kommit ganska så bra iordning, men fortfarande har vi lite kvar att göra.
Johanna och Nouvelle har varit hos mig och myst. Vi har lekt och tittat på VHS-filmer på Alvas rum och Johanna har hjälpt mig att passa Alva medan jag har plockat lite i hemmet.
Nouvelle sover. Skön stil :)

Johanna och bebisarna i Alvas rum.
Här kommer några bilder från vår nya lägenhet:

Utsikten från Alvas rum. Kattrumpan och Kalmarsund.

Utsikten från köket mot en mysig innegård. Man ser även bort över gatan alla fina, små, mysiga hus.

Köket.

Nytt matsalsbord från RUM i vardagsrummet.

Kakelugnen i vardagsrummet.

Hemmabio och ny tv-bänk från Ikea.

Vi trivs jättebra i nya lägenheten och det är TYST!!!! Det ända man hör på natten är våra egna andetag. Det var längesedan vi fick sova utan att bli störda av dumma, fula studenter som spelar allt för hög musik, skriker i trapphuset, fyllesnackar på gatan eller borrar i betongväggarna. Hej då fabiksgatan hej hej Ängö!

1 kommentar:

Tini sa...

Jaaa äntligen! Så himla fint ni har det nu :) ser fram i mot en fika hos dig snart? :p så man får se det i verkligheten :D