lördag 19 september 2009

Muminmammans födelsedag!

Idag fyller jag Muminmamma! 31 år! Den 19 september Klockan 14.54 1978 föddes lilla, tjocka Anna-karin Lund.
Ända sedan jag och min syster varit små har vi älskat banantårta och haft det på de flesta födelsedagarna som vi firat. Idag satte jag igång med att baka ännu en banantårta.
Peter och Alva var ute och gick med vagnen runt Ängö och när de kom tillbaka fick jag en present. Ett duntäcke och en flaska alkoholfritt vin :) Tack så jättemycket mina älsklingar!!!!

Klockan 13.00 hade jag bjudit hem min familj på födelsedagsfika. Tyvärr var min syster sjuk, så hon och hennes familj kunde inte komma, men de hade skickat med presenter till mig med mamma och pappa.
Jag fick jättefina badlakan och handdukar av dem. Av mamma och pappa fick jag en blomma, pengar, body lotion från Body Shop, en kasse med kassar och toapapper i (min pappa är för rolig) och har jag glömt något så fick jag det också :)
Mormor bor så långt borta, så hon var inte med, men mamma och pappa hade med sig en blomma och ett kort från henne. Vi fikade och busade med Alven. Tårtan som blev över skickade jag med mamma hem till syster och hennes familj.







Tack familjen för alla fina presenter och mysig fikastund.
Nu har mamma och pappa åkt hem, så jag och Peter passar på att vila oss lite innan vi ska vidare till Johannas 30-årskalas.
Jag passar såklart på att blogga lite nu när Peter leker med Alva.
Tack för en fin födelsedag!!!

3 kommentarer:

Nettis_75 sa...

Aaaauuuuffff!!!! Så var tårtan slut. Vi slukade den nyss och den var jättegod!! Tack snälla Akiz för att du tänkte på din sjuka syster o hennes familj... Godiset, bullarna och kexen var också smarriga!!!

johanna sa...

grattis grattis grattis, tårtan såg så supersmaskig ut en sån vill ja oxå ha när jag fyller 31 =)
( gärna innan)
supertack för i fredags på spontankalaset!!!

Fia sa...

Banantårta var det värsta jag visste när jag var liten. Michaela bjöd alltid på sån, snor-tårta! :)