torsdag 3 september 2009

Kupanshopping och cool prälle.

Igår fick jag finfrämmande. Fia och Hund kom förbi och hälsade på mig och Alva. Med sig hade de vaniljbullar, så jag drog igång kaffebryggaren och så gick vi loss på bullarna och pratade strunt. Trevligt!!!

När Fia och Hund gått hem, tog jag vagnen och mötte upp Johanna och Bebban och så tog vi oss en promenad till Kupan. Jag hittade ett rosa spjälskydd med nallar på för 20 kr, en CD-skiva med Madicken som Astrid Lindgren läser för 5 kr och några kaffekoppar med fat för 5 kr st.
Totalt blev det 50 kr. Det är lagom shopping för en fattig hemmamamma :)
Därefter gick vi förbi Mc Donalds och tog en cheeseburgare och en vatten var för 10 kr, bra lunch för en fattig hemmamamma och därefter fortsatte vi hem till Sara och lilla Belle för en kopp kaffe.




På kvällen skulle vi ha dopsamtal med prästen som ska döpa Alva. Han dök upp vid 18.00 och gick inte hem förrän efter 21.00.

Det var en präst som hade väldigt mycket att säga om allt möjligt och efter halva tiden hos oss hade han fortfarande inte kommit in på ämnet "själva dopet", så han ursäktade sig och frågade om vi hade någon tid att passa eller så och Peter svarade (trevlig som han är) att det hade vi inte och att det absolut inte var någon fara. Jag trampade Peter på foten under bordet och puttade till honom lite på benet samtidigt som Peter kom på sig själv mitt i meningen att han visst hade lite bråttom :)

Efter ytterligare någon timme, avslutade prästen kvällen med att vi skulle sjunga och be en aftonbön. Hoho!
Peter och jag bara tittade på varandra, men sjöng med prästen eftersom han var en kul kille.
När han hade gått höll vi på att garva ihjäl oss och jag kutade in till toan, för jag hade hunnit bli sjukt kissnödig efter alla timmar och alla koppar kaffe vi hävt i oss under kvällen.
Peter sa att han skulle tycka det var kul att dricka vin ihop med den prällen. Det skulle kunna bli hur roligt som helst, gammal lärare som han var.
Ja, ni vet, gamla lärare är ju lite speciella och de har ganska mycket att berätta om och de klättrar gärna ut lite längre på grenarna innan de hittar tillbaka till stammen igen.
Igår kom prästen ut lite för långt på en gren, att han tillslut frågade sig själv varför han berättade just det han höll på med, innan han kom på igen vad det var han egentligen ville berätta om från början (ca en kvart senare).
Klockan 21.30 började vi med middagen :)

5 kommentarer:

johanna sa...

tack tack för denna dagen,vilken härlig präst ska bli spännande att gå på dop=) puss

Faster sa...

Så det kanske blir ett lååååångt utdraget dop? Hahaha, då är det tur aatt det är Bamse som ska håla i Krumbukta Rullgardina.

peter sa...

Kan ju kanske förbereda fia på att hon ska läsa ett stycke i kyrkan....grattis

Anonym sa...

Såna präster gilla jag

Mella sa...

Hahahaha!! Åt prästen, men också åt Fia som ska läsa ett stycke i kyrkan. Den kontringen var du inte beredd på va? ;)