onsdag 9 september 2009

Jag har gjort en "Fru Olin-Tajkon".

Upp i ottan för att hinna med allt morgonbestyr, ordnat barnvakt (Faster Fia) inför BVC-tiden med mamma-samtal, härjat med flyttlådor, fått upp Faster Fia i ottan för att hämta upp oss med bilen. Framme i tid, sitter och pratar, väntar, väntar. BVC-Anna-Carin kommer in i väntrummet och undrar varför jag är där idag.
-Det är imorgon du har tid här, säger hon.
Kollar i min kalender.
-Nej, det är idag, säger jag.
Kollar i BVC-boken..........10/9 kl: 10.10!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alltså imorgon!!!! Åhhhhhhhhhhhhhh, Tajkon.

Tack Fia för att du följde med, fast på fel dag. Vi gör ett nytt försök på måndag kl: 13.00 istället :)

4 kommentarer:

fru olin sa...

vad är det för konstigt bvc där du inte får ha med ALVA på samtalet? herregud, jag har alltid fått ha med mina, till och med på efterkontrollerna..... med benen i vädret och bebis på bröstet! det är grejer det!

johanna sa...

haha du är för rolig!

sara sa...

hehe, skötn att det inte bara är jag som är förvirrad :) Söt du e..hoho

Fia sa...

Hahahaha, så är det, vi gör nytt försök på måndag, det är även antecknat i MIN kalender nu, så då kan två virrpannor inte glömma!