tisdag 1 september 2009

En dag med lugn och ro.

Idag har jag och Alva bara varit hemma och tagit det lugnt. Hon har varit mycket lugnare och tillfreds idag än hon var igår. Hennes mage har varit bättre idag och hon har kunnat slappna av och vila idag. När hon har varit vaken har hon jollrat och skrattat och jag känner igen min glada lilla tös igen!!! Jag passade på att röja lite här hemma inför flytten och så har jag sytt lite till Alva, en kudde och en snuttefilt, utan att svära en endaste gång :)
Jag hittade lite tyger i en kasse som jag fått av mamma en gång.

Peter skickade ett MMS till mig idag med en bild på hans skrivbord på jobbet, där han har satt en ram med ett foto på Alva på. Han skrev att nu har han Alva på bild på kontoret.
Jag svarade att jag minsann också vill vara med på bild och stå i en ram på hans skrivbord, och så skickade jag iväg en bild:

...... Undrar om han skrev ut den och ramade in den????? :)
Hahaha!!!!

Här kommer lite bilder på det jag har sytt idag. Jag är riktigt nöjd!!! :

Snuttefilt.

Kudde.

Ikväll kom Virva och Tage förbi på en liten snabbkaffe och gos med Alven.

När de gått tog Peter tag i "projekt akvarie". Han dödade de två sista sjuka pirayorna, tömde och gjorde rent akvariet, så nu är det kolliox av alla fiskarna. Hej då med er!!! *Snyft*.
Nu ska vi inte ha akvariet kvar längre.

9 kommentarer:

fru olin sa...

snälla kan du sy gardinerna till vår båt, jag är urkass på att sy!!!!

Anonym sa...

Bra att peter fixat det ........tänk nu slipper
han ju tjatet :-)

Anonym sa...

gardiner...BÅT???? =)

Fia sa...

Vad duktiga ni är mina sytanter. :) Peter är en tönt som har bild på skrivbordet!

peter sa...

Mamma säg till fia....

johanna sa...

så fina saker du sytt!!!

Mella sa...

Hur dödade han de stackars pirayorna? Mella djurrättsaktivisten som undrar ;)

Anonym sa...

Fia inte töntigt alls att ha bild på skrivbordet ,gulligt .

faaaaaaaast Akiz skicka honom en ny bild på dig är du snäll hahahaha .Virva :-)

Anonym sa...

Grattis på Namnsdagen Farmors och Farfars lilla Alva .puss puss
Virva