söndag 20 september 2009

Älskar min familj.

Jag är så glad över min lilla familj. Jag är så glad över att vara mamma. Jag menar inte att klaga nu, men idag har det varit så skönt att få göra saker utan att lilla Alven "avbryter" mig. Peter har tagit hand om nappandet och matandet, så jag har i lugn och ro kunnat gå ner till tvättstugan och fixa med tvätten, laga mat och plocka lite här hemma. Inte för att Alva är jobbig eller så, men det är skönt att få göra färdigt det man håller på med och veta att Peter finns där också.

I veckorna håller jag på med 1000 grejer samtidigt för att jag blir "avbruten" och sedan glömmer jag bort vad jag höll på med och börjar på en ny grej och tillslut springer jag omkring som en yr höna och vet inte vad som är upp eller ner.

Imorgon är min tanke att bara ta det lugnt, jag behöver vila lite och inte yra omkring så mycket. Nya krafter är vad som behövs nu och idag fick jag en ny dos kraft. Tack älskling för att du är så bra pappa!!!!! Tack lilla Alven för att du är världens snällaste och finaste bebis! Jag älskar min familj!!!!!

1 kommentar:

sara sa...

vad mysigt.visst e det underbart att stanna upp i vardagen o uppskatta sin familj o se villka underbara människor man lever ihopp med.Jag förstår precis vad du menar!Kram