lördag 20 december 2008

Sov gott!

Nu är det gjort! Begravningen är över, jag och Nettan klarade av att sjunga vår sång till morfar och som tur var så var det precis i början av ceremonin, för efter den brast vi båda ut i gråt.
Jag har inte gråtit så mycket på evigheter. Men nu känns det lättare.

Prästen läste upp mitt brev och han gjorde det så himla fint, då hörde jag andras snyftningar, det brevet gick rakt in i hjärtat!


Det är såhär vi alla minns honom! MORFAR ABBE!


Hela familjens bukett.

Det var en jordbegravning och platsen ligger på en liten kulle med utsikt över sjön. Så vackert!

Efter begravningen gick vi till församlingshemmet och hade en minnesstund över morfar och det bjöds på buffé och kaffe med morfars favoritkaka, mazarin!
Det var den sorgligaste begravningen jag någonsin varit på och jag är så glad att den nu är över.
Nu vill jag bara gå vidare och minnas allt fint.
Jag vet att morfar ville att vi skulle glädjas, inte sörja!
Nu är det snart jul och jag ska verkligen se fram mot den och glädjas över att få vara med min familj och att jag har en liten Junior i magen.
Nya krafter sedan nytt år med ny glädje!!!!!
Sov gott morfar!!!! Du finns kvar i våra hjärtan!!!

Inga kommentarer: