fredag 12 december 2008

Du är så saknad!!!!!

Mamma kom förbi igår och visade dödsannonsen som de har valt till morfar. Längst ner har min moster skrivit en dikt också. Och som avslut stod orden:
"Störst av allt är kärleken".
Jag antar att det blir just den sången jag och Nettan kommer att spela och sjunga på hans begravning, "När löven faller". I den texten finns raderna:
"Störst av allt är kärleken, den går igenom döden för mig".

Jag hoppas att jag kommer att orka, för jag vill så gärna klara av att sjunga en sista sång för min underbara morfar. Han har funnits jämt och nu finns han inte!!!!


När löven faller av och kvar är vi
Ett litet frö får dö och bli till liv
När regnet faller ner utför min kind
Du torkar alla tårar med din vind
Då ser jag din kärlek mot mig
Då känner jag livet ifrån dig
När regnet faller ner utför min kind
Då vet du att jag älskar
Som himlen runt vår jord ditt ord består
Och leder mig på vägen som jag går
Som ljuset ifrån skymning gör mig väl
Så styrker du det svaga i min själ
Så ser jag din kärlek från dig
Så känner jag livet inom mig
Som himlen runt vår jord ditt ord består
Då vet jag att du älskar
(Störst av allt är kärleken)
Störst av allt är kärleken
(Den går igenom döden för mig)
Går genom döden för mig
(Den renar mig på nytt igen)
Renar mig om igen
Då vet jag att du älskar
Du älskar mig…
Ohh ohh oohh
Ohh ohh
Jag ger dig allt
Jag lämnar aldrig dig
Nu ser jag din kärlek mot mig
Nu känner jag livet ifrån dig
När löven faller av och kvar är vi
Då vet jag att du älskar
Nu ser jag din kärlek mot mig
Nu känner jag livet ifrån dig
När löven faller av och kvar är vi
Då vet du att jag älskar

Inga kommentarer: