lördag 20 december 2008

Julen fortsätter....

Med pepparkakshus-bak.
Jag och Peter skulle göra ett pepparkakshus igår och mitt i allt stök plingar det på dörren och Tage och Virva kommer förbi för att se hur det går för oss.
Det började klia i Tages fingrar så han tog över lite i baket. Peter och Tage var så fina i sina förkläden och jag och Virva satt och pratade och drack glögg tills det var dax för oss att limma fönster och spritsa florsocker.

Upppiggande tulpaner som jag fått av min söta mamma!

Mästerbagarna!

Pepparkaksdelarna i ugnen och min nya, fina julbakduk från Maxi.

Den obligatoriska pepparkaksdegs-kuken! Alltid samma tokiga papps varje år!!!

Tage styr upp julbakandet :)

Fönsterklistring.

Virva spritsar taket så fint.

Tadaaaaa!!!!
Visst blev huset fint!!!!
Nu luktar det verkligen jul i hela vår lägenhet!!
"Ju fler kockar, desto sämre soppa" kanske stämmer, men nu finns ett nytt ordspråk:
"Ju fler bagare desto snyggare hus".
Tack snälla Virva och Tage för hjälpen :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilket fint pepparkakshus!!!

Anonym sa...

Tur att ni fick hjälp med husbaket! Man kan ju undra hur det sett ut om Peter skulle fortsatt själv!

Anonym sa...

Lena, jag vet inte om det är lena N eller lena L. kan du inte skriva det i fortsättningen så man vet vem man ska busa med sen :)kram akiz

Anonym sa...

Kan jag kanske göra; men jag heter K med Lena före