torsdag 25 december 2008

Jul, jul strålande jul!!!

Vår julafton började med en liten julfrukost med gröt, juice, julskinks-smörgås, lussekatt och clementin.
Det är nu som jag och Peter brukar ge varandra morgonjulklappen.
Jag gav Peter en flaska aqua vit, den flaskan som seglat över ekvatorn två gånger innan den säljs. Jag tänkte att han kunde få nytta av den till julmaten :)
Sedan kom skräcken!!! Peter hade glömt att köpa en morgonjulklapp till mig, så dagen började uselt.
Ingen julklapp till frukosten, fy fabian vad orättvist.
Skäms på dig!!! :)

Efter frukosten gjorde vi oss så snygga som vi bara kunde trots mina jävla finnar, och så åkte vi hem till mina föräldrar för att fira lite julafton tillsammans.
Mormor är på besök och hon brukar fika vid 11-tiden, så det var en passande tid att träffas på allesamman.


Mormor och Oliver.

Systrarna Graafvid :)

Äntligen så började det att snöa lite, det ska vara snö på julafton tycker jag.
Oliver och jag sprang ut i snön och jublade. Oliver hade fått en skateboard i morgonjulklapp så han gjorde lite konster.

Med kaffekoppen på magen och en sparkande bebis i magen, trivdes syster. Mamma hade dukat upp ett jättebord med massor att fika på. Ostkaka, godis, kakor, glass, lussekatter och kaffe!
Vid 15-tiden åkte jag och Peter vidare till hans familj för att äta julmat och fira julaftonskvällen med klappar och mys.

Virvas julbord är det godaste som finns!!! Peter hade gjort revbenen, Fia potatisgratängen, Johanna minikroppkakorna och Virva och Tage stod för resten. MUMS!!!


Efter maten i väntan på tomten......

Min bästa Johanna och jag.

Klapparna låg under granen och skrek efter att få bli öppnade.

Och så äntligen kom TOMTEN!!!

Vi fick jättefina julklappar allihop, men den roligaste var nog den förbannade glöggflaskan som vi fick av Johanna och Robin.
Det ligger en liten historia bakom den:
En gång för länge sedan glömde Johanna och Robin flaskan hos oss och vi slog in den och gav tillbaka den till dem i inflyttningspresent en tid senare.
Då Peter fyllde år fick han tillbaka den i födelsedagspresent och så fick Johanna den i födesledagspresent av oss i september. Nu fick vi den förbannade flaskan i julklapp!!! Hahahahahahahaha!!!!
På kvällen fikade vi och lekte med våra julklappar och sedan somnade jag och Johanna medan de andra luktade på spriten.
Idag ska vi på middag igen och äta rester, och senare ikväll ska vi på bio, "vi hade iallafall tur med vädret 2".
Tack hela familjen för en alldeles fantastisk jul!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Akiz som inte fick någon morgonjulklapp!!! *tycka synd om*. Ja Peter!! Skärpning till nästa jul... Då ska hon baske mig ha minst två som kompensation!!!

Anonym sa...

Hahaha!! Om jag känner dig rätt gumman så är det inte sista gången den flaskan rör på sig... Skulle inte förvåna mig om ni får den i julklapp fler ggr om flera år från nu.. *asg*

Anonym sa...

Peter glömde morgonjulklappen????????
Jag trodde det var tomten som fixade så'nt! Du skyller på Peter!Själv påstår du ju att Tomten finns!
Reklamera till Rovaniemi, där bor Tomten!
God fortsättnig!

Anonym sa...

jaaa det är supersynd om mig..."snyfft", att förlåta det krävs mååånga pussar.


jag ska skicka hela peter till
Rovaniemi!!!!