söndag 28 december 2008

Dermalogica, min nya vän?

Igår åkte jag och Peter till salong Twister i Nybro för att träffa Lina.
Lina ska hjälpa mig att få bukt med min spetälska.
Hon tvättade mitt ansikte och började analysera min hudtyp.
-Stackars dig, sa hon, du måste ha ont.

ONT? Det är bara förnamnet. Jag vaknar på nätterna av att det spränger i ansiktet på mig för att en ny böld är på väg att bildas, går upp och spränger eländet för att sedan pusta ut av lättnad med följd av att en skitful sårskorpa bildas i fejan.
Jag vet man ska inte pilla, men eftersom att det är jag som är pillerman så är det svårt och särskillt när det gör ont.

Hon plockade fram lite produkter till mig och förklarade hur jag skulle göra.
Hon sa att mycket är hormonellt och att det går över med tiden, men att jag kan nog få bukt med lite iallafall.
Nu håller vi tummarna!

Jag fick en peeling, en ansiktsmask och en antiseptisk kräm att ha på nätterna på finnarna.
Och så tog hon fram den ansiktstvätten som jag ska använda morgon och kväll och en ansiktskräm. Det kalaset kostade lite över 700 kr.
Tack Gunhild, mamma och pappa för julklappspengarna!!!


Igår kväll startade jag min behandlingsprocess med alla de olika produkterna, idag har jag inte en finne:) Ellerhur, önsketänkande!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

du är så vacker akizen, med ellr utan finnar, men jag förstår hur jobbigt det såklart är, jag fick ju en liten bölding igår, inatt var jag tvungen att smälla den så nu har jag en vacker skorpa ist! jäkla hormoner