tisdag 16 december 2008

Julefrid tack!

Tisdag, och tiden bara rusar iväg. Den här veckan jobbar jag lite längre om dagarna, det är ju så mycket att göra nu så här i juletider, lite extra klirr i kassan!

Efter jobbet idag handlade jag de sista julklapparna och det betyder att jag nu är en riktig fattiglapp.
Tänk så snäll jag är som köper massa julklappar till mina nära och kära, så jag själv blir bankrutt :)
Men jag vet ju att om man är snäll så kommer tomten :)

Ett år var tomten så full så han glömde att dela ut julklapparna, han skyllde på att han var törstig och att han behövde julsnaps att dricka, annars blev det inga julklappar.
Som stödkäpp hade han en finsk flagga och skägget påminde om långt, blont hår knutet i en toffs fram under hakan. Haha, det var en galen tomte det.
Undrar hur tomten är i år?

Ikväll ska jag hem till min söta syster och sjunga. Vi måste spela ihop oss inför morfars begravning som är på fredag.
Usch, jag vill inte!!!! Jag vill inte gå på begravning, jag vill inte sjunga för honom på detta sättet, för jag vill inte att det ska vara sant, men det är det!
Och självklart ska jag och Nettan göra vårt bästa för att sjunga och spela för morfar!!!!!
SAKNAR!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer att gå jättebra! Morfar vill att ni ska sjunga för honom!

Och så var det Tomten! Ack ja, du har inte gett upp!! Kanske kommer han!