tisdag 2 december 2008

Mammashopping och fika!

Idag har jag och Johanna varit och shoppat. Vi åkte över till Ölands köpstad för att titta lite på HM och på Din sko. Skorna jag ville ha fanns tyvärr inte i min storlek, så vi gick vidare till HM.
Där köpte vi våra första riktiga mammakläder på mamma-avdelningen.
Min syster har en likadan skjortklänning och hon var så fin i sin så jag köpte mig en likadan.
Jättefin, och ser ut som vilken skjortklänning som helst.

HM, skjortklänning-mamma 198 kr, svarta tights 2pack 79.50 kr.

Efter vår shoppingrunda på Öland och även lite i Kalmar så mötte vi upp Nettan i bowlinghallen. Det var dax för skvaller och fika!
Vi var jättehungriga och mackorna var slut, men Johanna fixade oss varsin macka och efter den fixade hon så vi fick varsin macka till :) Bebisarna ville ju också ha :)


Mumms för goda mackor!

Johanna hade en skada på fingret som vi plåstrade om med Pippi-plåster!


Stackars Joson :)
Efter fikat och skvallret sa vi hejdå till Johanna. Nettan och Oliver följde med mig hem till Peter och där lagade vi makaroner och falukorv. Till efterrätt drack vi glögg.
(Kort summering av dagen= Idag har jag ätit!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en mysig dag! och tack för plåstret, mycket lättare att bli tyckt synd om när man har ett sånt!

Anonym sa...

Stackars dig som nu måste gå utan skor :)