söndag 2 november 2008

Räfsarsöndag!

Idag har jag, Peter, Virva och Tage varit i stua igen och fortsatt med takläggningen och räfsningen. Vi har lagt om taket på stua i helgen. Peter och Tage har lagt tak medan Virva och jag har langat tegelpannor och räfsat löv och så har vi huggt ved och fixat fika.
Idag har vi räfsat klart på framsidan och runt snickarboa. Jösses vad löv det finns, och alla löv ska tydligen ligga på vår tomt. Dumma!!!
Nästa helg ska vi lägga om taket på andra sidan. Det tog längre tid än vad vi trodde att det skulle göra.




Sedan kom Johanna och Robin förbi och vi grillade korv! Härligt höstväder har vi haft idag och jag har inte frusit ett endaste dugg! Man håller sig varm då man räfsar löv och kör skottkärra!

Ikväll har vi varit helt slut och vi har ont i varenda del av hela kroppen! Gäddhänget som tidigare dinglade på mina armar, är nu fast och fint :)
Mellan kom förbi ikväll på en kopp te och vi hade en jätte mysig och trevlig kväll!
Peter stängde in sig i sovrummet för han orkade inte höra på vårat tjejprat :)
Tur för honom att det har varit sport på tv:n hela kvällen.
Nu ska jag se på "Andra avenyn" och sedan ska jag sussa sött och pussas blött!

Inga kommentarer: