söndag 23 november 2008

Helgen! Hej då HUND!

Eftersom att jag är så dålig på att blogga, så blir det en summering av helgen i ett enda inlägg.
Som vanligt!

Torsdag. Jag jobbade till klockan 14.00 och på kvällen åkte jag och Peter till Maxi och storhandlade.

Fredag. Jag jobbade kväll, och när jag kom hem hade vi finbesök av HUND!!!
Fia och Mr Pig kom på besök, för vi skulle ha en liten parmiddag. Mr Pig hade med sig sin hund som jag fastnade för och så kom tjatet. Jag vill ha en hund!!!!!
Vi lagade mat och drack vin, öl och wirre. Jag klunkade alkoholfri päroncider ur ett vinglas.
Det blev flamberad flläskfilé med klyftpotatis, paprika och rödlök i ugn, gräddsås, vitlöksbröd och tomatsallad. Till efterrätt åt vi Fias hembakade cheesecake!
Det var mumsa på fillibabban det!!!

Det var en himla trevlig prick Fia skaffat sig! In med honom i La Familia!
Vi hade en supertrevlig kväll med många skratt.
Mr Pig trodde att jag drack iallafall, men vi förklarade för honom att jag är bara är så galen och knäpp som person. Nu kallar han mig för Alkiz, istället för Akiz, fick jag höra. Hahahaha!
Är det bara jag som kan konsten att ha kul, kanske to m roligast, utan att dricka?! :)

När de skulle gå hem fick jag säga det på riktigt!!!!! :
-Hej då HUND!

Lördag. Jag jobbade på ett lugnt fik, lugnet före stormen antar jag, och när jag kom hem var jag helt slut efter en så lugn dag, så jag somnade i soffan på Peters arm. Telefonen ringde och Virva undrade om vi skulle följa med dem ut och äta.
Jaaaa, sa vi glatt efter lite tjat på R och Johanna att de skulle följa med, men de vägrade:)
Vi gick till Stekhuset och åt vitlöksbröd och goda kötträtter. Till det drack vi öl VS alkoholfri cider. Mums! Tack snälla för maten!!!!
Efterrätten tog vi hemma hos R och Johanna. Det blev ju cheesecake över från fredagen.

Idag är det söndag och vi ska till stua och rensa på loftet efter att Peter och Tage varit så duktiga och rivit ner allt av innertaket och väggarna nu.
Duktiga pappsar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ligger i släkten att kunna ha kul utan alkohol!!! Jag kan med!!!! När andra dricker blir de ju som du och jag alltid är. Vilket himla tråkigt liv de måste ha alla de timmar de inte har alkohol i blodet... *flin*

Anonym sa...

hAHAHAHAHAHAH!!! jag håller med!

Anonym sa...

Jag blev så glad att ni gillade honom och att han passar perfekt ihop med min familj. Och att ni två fann varann och kan jävlas med mig!!! Idag och i morgon har jag hund! han är på kurs. Puss