söndag 23 november 2008

cravings!

Många gravida kvinnor pratar om olika cravings de får då de är med barn.
Apelsiner, juice, spik, jord, ja alla har de olika cravings.
Jag har ingen craving, men jobbar på att få till en bra.
Jag funderar på att välja "revben på Peters vis".
Det tar flera timmar att göra dem, glacera dem med honung och soya i ugnen i timmar, pensla och vända dem om och om igen.
Jag fick det till middag i veckan, Peter hade stått i flera timmar och gjort dem.
Jag åt som en toka och då vi gick och la oss på kvällen blev jag akut sugen på ett ben till att knapra på, men eftersom de hamnade i Peters matlåda, att ta med till jobbet nästa dag, så struntade jag i det.

Nu ligger jag här och är sugen på de där revbenen igen.
Ja, jag har bestämt mig, det får bli min craving!
Jag ska tvinga upp honom mitt i natten för att göra dem då jag blir sugen på mina cravings.

Andra pappor kanske bara får ta bilen mitt i natten för att köpa juice eller apelsiner till sina gravida kossor där hemme, Peter ska få göra långkok mitt i nätterna.
Moahahahahaha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska vara snäll och inte elak. Det har mamma lärt oss!! Du får hitta nåt snällare till stackars Peter!!