söndag 16 november 2008

Helgen!

Ja, då var det offentligt då. Peter har skjutit skarpt!!!
Jag och Peter ska ha bebis!!! Det är fortfarande tidigt men jag vill dela min glädje!
Junior, som vi kallar den, är beräknad att ploppa ut någon gång i slutet på juni eller början på juli. Det är ju lite svårt att veta exakt ännu, men på ett ungefär i allafall.
Imorgon går jag in i vecka 9 och då ska vi på vårt första besök på mödrahälsovården. Det ska bli spännande och roligt på samma gång.
Tyvärr har barnmorskan förvarnat mig om att hon kommer att sticka mig med sina otäcka sprutor, men det ska jag väl lyckas stå ut med. Jag hatar egentligen sprutor, men har liksom blivit van nu efter alla mina krämpor i höst.

Jag mår jättebra men är väldigt trött hela tiden och så känner jag mig lite lättretlig, men jag ska försöka bita ihop!!! Jag är kroniskt hungrig och så känner jag mig lite svullen. Så visst känner jag av mina graviditetssymtom, men jag är lyckligt lottad än så länge. En del mår ju skitdåligt då de väntar barn. Det är roligt att min syster och så många av mina vänner också väntar barn samtidigt, så vi kan gå mammalediga tillsammans :) Perfekt!

Helgen har varit blandat kul och blandat pest. Det började dåligt i fredags, men i gårkväll och idag har jag mått mycket bättre, dvs inte varit så jädra irriterad.
Vi har varit i stua och så har vi bytt till vinterdäck på bilen, fikat, hälsat på Peters farmor, handlat och gjort rent akvaritet. Helgen har varit hektisk med andra ord.
Igår var jag hemma hos syster och åt pizza och så övade vi på en sång som vi ska spela och sjunga på min kusins begravning. Min yngsta kusin gick bort för några veckor sedan, endast 25 år gammal. Tragiskt och sorgligt!
Det gick i allafall jättebra att öva tillsammans och det lät hur bra och vackert som helst med gitarr och tvåstämmig sång.

Peter var på wiskeyprovning igår och gravida jag var taxichaffis.
Senare på kvällen kom Min Johanna och Robin förbi oss en stund och vi fick se Robins nya bärbara dator som han köpt. Johanna och jag åt rostade mackor och drack bubbelvatten medan grabbarna drack Wirre.

Ikväll blir det tv-kväll för min del. Gossip girl och andra avenyn!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ploppa ut det ska min med göra tack ! hihi grattis till er båda offentligt!

Anonym sa...

Jag tar den ena om det blir två, det har jag sagt till J också. Hahaha kanske får jag dras med 2 bebbar istället...Ja!

Anonym sa...

haha, då blir ju dem tvåäggstvillingar och kusiner på samma gång

Anonym sa...

Grattis gumman,, vad kul,, Puss