torsdag 27 november 2008

Mamma, de har stuckit mig igen!

I tisdags ringde min barnmorska och bad mig komma och lämna nytt blod igen, för det blev något fel på labbet med mina prover, de var inte läsbara. Hmmm, jag kanske inte har levande blod i mina ådror, kanske jag är en vampyr?

Jag fick hjärtat i halsgropen då hon ringde och bad mig komma igen, för det var ju bl a HIV och syfilisprover jag tog. Men hon lugnade mig och sa att det inte var något att vara orolig för, de ville bara ha nytt blod för att något gått fel på labbet med just mitt blod.
Det händer ganska ofta sa hon, och tyvärr var det jag som blev den drabbade denhär gången.

Jag fick en ny tid idag klockan 09.00 och jag var klar på mindre än en minut. Sköterskan var superbra på att sticka, jag kände ingenting, och det berömde jag henne för. Hon sa att hon hoppades på bättre lycka denhär gången och att hon skulle förpacka provet väl.
Jag sa till henne att slå in det i rikligt med julklappspapper.
Nu är det bara att vänta och se. Inom en vecka får jag provsvaren OM det ÄR något. Så om jag inte hör något på en vecka kan jag pusta ut!

Jag minns första gången jag tog sänkan. Jag var livrädd och spände mig. De fick sticka mig flera gånger och efteråt hade jag så ont i armvecket att det bultade i hela armen.
Jag snyftade och led så mamma fick lägga min arm i bandage och ge mig sjukpresenter.
Hahaha, idag är jag så van att ta sänkan efter alla mina operationer och sjukdomar, så nu går det lätt som en plätt. Dock är det lika äckligt varje gång och jag vägrar att titta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Barnmorska? Varför går du till barnmorska? Det är ju storken som ska komma!Jag fattar inget! Och jag tycker inte det är synd om dig!

Anonym sa...

Hahaha, det blir dyra mackor i fortsättningen

Anonym sa...

Stackars, stackars dig! Synd att jag inte läste detta tidigare, annars hade du såklart fått en sjukpresent.