måndag 10 november 2008

Helgen!


I fredags jobbade jag kväll. Peter var ledig och jobbade med taket på stuan med Tage.
De har gjort ett fantasktiskt jobb!!!!
På kvällen köpte vi en Örjankebab och tittade på Idol och sen gick vi och la oss tidigt.

På lördagen skulle vi upp i ottan igen och fortsätta med taket. Peters kusin var också med och hjälpte till. Jag städade i trädgården, det blev mycket nedskräpande vill jag lova.
Jag langade takpannor och så fixade jag med fika.
På kvällen fick vi mat av Virva och Tage och så blev det sängen igen.

På söndagen gick vi upp i ottan då med. Nu skulle vi göra det sista av taket. Virva följde med oss och även mina föräldrar kom ut till stugan och hjälpte till.
Så äntligen vid 13.30-tiden blev vi klara med taket.
Det var mycket mer jobb med taket än vad vi räknat med. De som hade gjort taket innan oss hade hamrat i 20 000 spikar och använt sig av massa takspån. Det blev en hel dags spikborttagning och städning av taket innan vi kunde sätta igång, och det tunga jobbet har Peter och Tage gjort nu i två helger!!! Tack snälla familjen för hjälpen med allt!!!!

På söndagkvällen följde vi fotbollen, Kalmar FF, lite smått och jag var hos min familj och firade farsdag, medan Peter var hos sin familj.
Det bjöds på smörgåstårta och äpplepaj med vaniljvisp, mums!!!!

Tur att jag tog ledigt i lördags från jobbet, för jag hade aldrig hunnit med att jobba också.
Men idag är det andra bullar som gäller igen!!!!

Inga kommentarer: