söndag 30 november 2008

Adventsfrukost.

Idag tog vi en liten sovmorgon och sedan gick jag upp och gjorde frukost, ost-och-skinkbaguetter, varm cholkad och lussebullar.
Jag tände det första ljuset i adventsljusstaken och så satte jag på lite julmusik.

Efter en mysig frukost åkte vi in till stan för att gå på julskyltningen.
Vi drack glögg och gick i olika butiker. På julmarknaden på Stortorget köpte jag 6 glöggkoppar för 5 kr st och så köpte jag marknadsgodis till min syster som jag lovat henne.

Efter ett tag blev vi hungriga, så då gick vi till Zorbas och åt buffé.
Vi har haft en jättemysig dag, bara Peter och jag!
Nu ligger vi båda i soffan och slappar. Ikväll blir det tv-race för min del.
Gossip girl och Andra avenyn med lite glögg till det :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

mysigt, en sån första advent hade jag också velat ha, men vi fick Herr Magsjuka på besök....

Anonym sa...

Vet du att du är min favoritsyster!!!! Tack snälla snälla för att du köpt godis till mig. Du får pengar imorgon gumman!!! Kram!!!

Anonym sa...

åhh, stackars fam olin.... krya på er/dig.

Nettan, jag är den bästa syster du har.jaaaaaaaa :=)