söndag 23 november 2008

Nu GÖR jag det!!

Jag måste introducera mig själv i godisätande igen nu innan det blir julafton, för på julafton måste jag bara ha mina kolor, knäck, praliner och plockgodisar, det hör julen till.
Jag har inte ätit en enda godisbit sedan maj ungefär.
Jag och Mella var ute och powerwalkade då vi bestämde oss för att inte äta något godis fram till midsommar. Vi var jätteduktiga och klarade det, men jag fick en fix idé att fortsätta.
Dagarna gick och jag blev mer och mer envis.

Det var aldrig meningen att jag skulle sluta med godis helt, för det vill jag inte, men envisheten tog över. Idag bestämde jag mig för att introducera mig själv i godisätande igen.
Jag klarade det! Jag köpte en godisbit av varje sort av mina favoriter, ca 20 bitar, Peter tog många av sina favoriter.
Vi åkte hem och tände ljus och satte på en film och så tog jag ett bett på min favoritgodis, en döskalle med smak av sött och salt.

Där satt den!!! Första godiset på ett halvår!!!!!
Jag är stolt över mig själv!


1 kommentar:

Anonym sa...

duktig flicka! Än en gång vad har jag sagt om kläder du köper ;)