söndag 26 oktober 2008

Stug-stuffs från Ikea!

Varsågod, här får du en timma extra att tillbringa din söndag med, och den timman vi fått extra idag har jag verkligen kännt av!!
Vaknade klockan 05.00, fast då egentligen enligt min kroppsrytm 06.00, och var superpigg.
Jag gick upp och la mig i soffan istället med Lillebror på magen och surfade runt tills klockan slog 08.00. Då väckte jag Peter och vi masade oss upp för att styra upp lite småsaker och därefter åkte vi till Ikea en runda. Jag ville handla lite bra-att-ha-saker och så skulle vi äta lunch innan vi fortsatte vår färd till stua. Oj, vad vi har hunnit med mycket idag och klockan är bara barnet :)

Jag lyckades samla ihop en hel bananlåda med stug-stuffs idag igen! :)
Peter bara suckar, men bär snällt ner min bananlåda från lägenheten till bilen.
Han tycker att det är lite onödigt att dra dit sådana prylar eftersom vi ändå snart ska renovera, men det tycker INTE jag.
Jag vill handla och pyssla i stua för det gör mig glad och jag tycker att det är mysigt.



Jag inhandlade även ett par nya mysiga björnmorgontoffllor till mig att ha hemma. Passar utmärkt till min bruna, mjuka, gosiga morgonrock som jag fick av chefen i julklapp förra året och som jag använder så flitigt. Så mysig och gosig.

Förra veckan köpte jag en sopkvast på Jula.

Och på Maxi en söt bricka. Kaffetermosen har vi fått av snälla Virva och Tage!

På Gerdas kaffe och te-handel köpte jag karameller och la i små burkar och ställde som prydnad i stua. (Med inspiration från Carro).

Jag är nöjd med dagens inköp! Tack för den extra timman!

1 kommentar:

Anonym sa...

vad mysigt ni har det:) vill snart komma ut o sen hur ni har det! Hälsa peter. Puss hjärtat