söndag 12 oktober 2008

Akizen bakar Kakizar!

Peter spelar Wow och jag har tråkigt. Har läst alla bloggar och surfat på alla intressanta sidor och det finns ingenting mer att göra.
Då kommer jag på att jag kan ju baka lite!
Jag bakar aldrig, och jag gillar inte ens att baka, men det är iallafall en sysselsättning, så jag googlar fram ett recept och gör om det lite.
På med förklädet, i med en cd-skiva i Lillebror, tvätta händerna och sätt igång!!!






Se så fint resultat på mina första alldeles egna kakor!!!
KAKIZAR! (Gott till kaffet)
* 100 gr smör
* 1 tsk vaniljsocker
* 2,5-3 dl vetemjöl
* 1 dl strösocker
Sätt ugnen på 175 gr och blanda alla ingredienser till en deg.
Rulla små bollar, platta till och gör ett hål i mitten med fingret.
Fyll hålet med en klick sylt (jordgubbssylt).
Gädda mitt i ugnen i 15 min.
Låt kakorna vila en stund innan servering....
Tadaaaa!, och så har man världens godaste Kakizar!

8 kommentarer:

Anonym sa...

åh va du är duktig dom ser supergoda ut. mums

Anonym sa...

såg ju väldigt smarrigt ut..........

Anonym sa...

förresten hade du kunnat komma ut till Hossmo, till fru olin, som är alldeles gräsänka, så hade vi kunnat ha tråkigt ihop....mannen ringde nyss och hade dragit upp ett gädd-elände ur sjön....

Anonym sa...

haha, jag hörde det... han ringde peter å sa att spöet hade gått av med... det måste varit en stooor gädda

Anonym sa...

Hallongrottor med jordgubbssylt? Hahahaha. Var dom goda eller ljuger du? jasg är iaf imponerad as hell!

Anonym sa...

de var skiiitgoda, smöriga å goda. i Kakizar ska det vara jordgubbssylt!!! hihi

Anonym sa...

Jag hoppas naturligtvis på att få smaka. Duktigt att du kommer ihåg att tvätta händerna innan du börjar baka - det har mamma lärt dig, så de så!

Anonym sa...

Nu har jag provsmakat - mums! Tack så jättemycket - slurp