lördag 25 oktober 2008

Mycket framför oss!

Lördagen kom med stormsteg!
Veckorna går så fort. I en vecka har vi varit stugägare nu och planeringen inför renoveringen har börjat. Vi var på Byggmax och Bauhaus i veckan och kollade upp priser. Vi måste lägga om taket. När vi väl har gjort taket så kan renoveringen inne i stugan ta fart.

Peter och Taggen har varit så duktiga idag och kört virke till stua medan jag har jobbat häcken av mig på jobbet. Imorgon får även jag följa med till stua och det ser jag fram mot.
Jag älskar att ta på mig mina luffarkläder och gummistövlar och bara strosa runt bland löven och såklart även inne i stugan. Vi har många projekt på gång nu men det är bara roligt.
Det ska bli kul att se hur stugan förändras till hur vi vill ha det, i vår egen takt.
Och det bästa är att man slipper att bo i byggdammet, det är bara att åka hem till lägenheten i stan och sova när man är färdig för dagen, och sedan åka tillbaka till stugan igen som just nu håller på att bli till en byggarbetsplats.

Pappa är en gammal takläggare och Taggen vet väldigt mycket om bygge och renovering av olika slag, så vi får bra vägledning och hjälp med det vi ska göra. Dessutom har ju inte Peter tummen mitt i handen heller, så detta ska nog bli fin fint tillslut.

Ikväll vankas det restaurangbesök, det var ju så himla länge sedan jag och Peter gick ut och åt tillsammans, så det ska vi göra ikväll. MYYYYYYS!

Gårdagen tillbringade vi i soffan till Idol med köttfärsfyllt franskbröd och holiday-dipp, eller som jag sa; Hollywood-dipp.
Fia och Carro var också med och vi hade en trevlig och rolig kväll.
Jag skrattade iallafall så jag grät, och ett gott skratt förlänger ju livet säger man ju, och det kan en gammal trasig tant som jag behöva!

2 kommentarer:

Mella sa...

Åh, är lite ledsen att jag missade fredagsmyset med er. Har haft en bra helg i Malmö, men det har varit lite för mycket snack om bebisar och förlossningar för min smak. Och alldeles för lite shopping. Men, men. Får spara mina pengar till Hamburg. Ser fram emot lördag och att ha mina tjejer samlade. Ses om en stund! Puss

Anonym sa...

Gumman vi har saknat dig med. Men alla timmar du varit borta ska vi ta igen framför GG.... HIHI...kram